Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Lenka Faltejsková
Počet stran: 352
Žánr: Young Adult, Vlkodlaci
Datum četby: 24.-28.5. 2012

*RECENZE MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY NA PRVNÍ DÍL*

Na autorku této série se -zvláště po vydání posledního dílu, česky Oběť- snesla vlna rozporuplných reakcí, křiku, nadšení i pár výhružek smrtí, ale o tom já nebudu psát. Oběť jsem zatím nečetla a tak vám objektivně popíšu mé pocity s této knihy. Četla jsem ji sice už před nějakou dobou, ale nevadí, ne?

Druhý díl této vlčí ságy navazuje přímo na konec dílu prvního. Calla se probouzí po útěku z Vallu v sídle Hledačů - lidí, proti kterým celý život stála a bojovala. Od mala jí bylo vtloukáno, že oni jsou ti špatní. Teď se ocitá obklopená těmito lidmi a sama. Utekla od svatby s Renem, nechala svoji smečku napospas Strážcům. To vše aby zachránila Shaye - Sciona, vyvoleného z proroctví a nyní i vlka.

Někdo by mohl říct, že Smečka a Vzpoura spolu nemají moc společného. Ve Smečce se nám děj točil kolem Cally a její volby mezi Shayem a Renem (, která se ani ve Vzpoře nevyřešila). Jednička se zaměřovala více na romantickou stránku věci, kdežto tato kniha byla plná akce a zvratů.

Calla se stále strachuje o své blízké ponechané vzteku Strážců, myšlenkami je kolikrát i u Rena, přestože si není jistá, co že to k němu vlastně cítí, jelikož ví, že Shay je ten pravý (A nebo ne? Holka si prostě není schopná vybrat), dozvídá se hrůznou pravdu o minulosti Strážců, a Shay odhalí, co je jeho úkolem. Musí najít čtyři části meče, které jsem poschovávány po světě. Zbraň souzená Scionovi.

Mohlo by se zdát, že tam toho autorka nasáčkuje moc a člověk se bude ztrácet. Mě osobně u pár věcí trvalo delší chvíli, než jsem si uvědomila souvislosti apod., ale jinak byla kniha přehledná a děj plynul svižně a stále se tam něco dělo. Kniha nebyla vůbec nudná, ale stejně to nestačilo na plných pět hvězdiček.

Mluvím o charakterech. Jak už to tak bývá, v pokračování se většinou seznámíme s novými postavami. Monroe, Adne, Silas a Connor - Hledači, kteří mi ihned padli do oka. Monroe byl ten typ správného vůdce, Adne se mi líbila už jen kvůli tomu, že flirtovala s Shayem a Calla z toho byla po celou knihu na prášky, Silas zastál místo chytrolína a Connor tomu dodal špetku humoru. Vše v pořádku, zdá se, ale opak je pravdou. nemám ráda, když mi na nervy lezou hlavní postavy a to se stalo právě tady. Shay tlačil Callu do věcí, které by normálně neudělala a tím mě štvala zase ona hlavní ženská postava, která sebou nechala manipulovat, jak se jejímu milému zachtělo.

Něco mi na knize prostě nesedělo, přestože měla autorka dobrou myšlenku i provedení.
Dávám čtyři hvězdičky.