pondělí 20. února 2012

Život v kleci obklopené zombie není žádná pohádka

Roku 2009 debutovala touto knihou autorka Carrie Ryan. Teď už jen ohodnotit, jestli se jí tohle dílko vyvedlo, nebo to byl krok vedle...

Naše budoucnost? Zombie Dá se to označit za jednu z dalších apokalyps, které nás v budoucnu mohou čekat. Lidstvo bylo nakaženo neznámým virem a lidé se začínají měnit v zombie - nečisté. A na světě zůstala pouze jedna jediná vesnice, obklopená drátěným plotem, ze kterým v Lese rukou a zubů žijí nečistí, kteří vesničanům dělají po celý život zvukový doprovod. Jejich nářek se mi nelíbil už jen podle popisu.

A právě v této vesnici žije naše hlavní hrdinka Mary. Ta je ovšem přesvědčená, že jejich domov, není jediné bezpečné místo na světě, které odolává nečistým, a stále se upíná ke snu, že jednoho dne nalezne oceán, o kterém jí jako malé vyprávěla matka. Ta je ale jednoho dne nakažena a Mary se obrátí život vzhůru nohama. Chce si ji vzít bratr muže, kterého miluje, bratr ji obviňuje z toho že je z jeho matky nečistá a Mary se ocitá v rukou Sesterstva. Sesterstvo má nejvyšší moc ve vesnici, rozhoduje o osudech lidí a má svá temná tajemství.

Jako v každém příběhu je tu k nalezení spousta zvratů, ale i úmrtí. Nedokážu posoudit, jestli autorka už od začátku věděla, jak přesně tato kniha dopadne, ale mně osobně by takové ukončení nenapadlo. Příběh je psaný v přítomném čase, který je promíchán s minulým, a to mému malému mozečku dávalo občas zabrat. V jednu chvíli Mary vzpomíná a v druhé ji někam vlečou. A než mi došlo, co se vlastně stalo, ocitla jsem se o dvě strany dál. Možná to byl důvod, proč mi přečtení první poloviny knihy trvalo takovou dobu.

Od chvíle, co malá skupinka v podobě Mary, Travis, Harry, Cass, Jed, Beth, malý Jacob a hafan Argos, vyrazí z vesnice, se začínají dít věci. To co mi na této knize nesedlo byla hlavní hrdinka. Přišla mi až moc pitomá. Žene se za nejasnou představou něčeho i přes mrtvoly. Neví co vlastně chce. Uvědomí si že někoho miluje tak moc, až když je pozdě a celkově její nadutost mě dosti iritovala.

4/10


Původní název: The Forest of Hands and Teeth
Autor: Carrie Ryan
Datum vydání: 31. března 2011Původní datum vydání: 10. března 2009
Série: Les rukou a zubů
Díl: První
Nakladatelství: Mladá frontaŽánr: Dystopie, YA
Počet stran: 312
Datum četby: 25. listopadu - 26. prosince 2011

 

1 komentář:

  1. Ač jsem se hodně snažila a přemáhala, tak jsem knihu ani nedočetla!
    Mary je prostě kráva (jaké pak cavyky, že ano - "pitomá" je moc slabé slovo .. no ona i ta kráva je ještě mírně řečeno ale nechci být sprostá :D) a číst jen o jejich myšlenkových pochodech, které mě málem unudily k smrti bylo něco příšerného. Už jen za to dočtení máš můj obdiv... Možná že závěr či druhá polovina byly lepší, snad se k nim tedy jednoho dne dostanu :).

    PS: SPOILER - Tak nějak jsem se dočetla, že by Mary měla natáhnout brka .. je to pravda? To by se mi do čtení snad i vrátila chuť :D.

    OdpovědětVymazat