pondělí 10. září 2012

Minotaurus (RC review)


Autor: Michaela Burdová
Datum vydání: 2012
Série: Křišťály moci
Díl: čtvrtý
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 296
Žánr: Fantasy, Česky
Datum četby: 11. července 2012

Anotace: 
Tajemný labyrint v horách ukrývá tvora, který dávno zapomněl, kým býval. Přesto čeká na Vyvolenou, která ale jeho hlas slyšet nechce. Isgraël mezitím chystá poslední úder, který zmaří všechny naděje na záchranu. Nikdo ale netuší, že přitom osvobodil prastaré zlo, před kterým nikdo neuteče...

Trailer


*recenze může obsahovat spoilery na předchozí díl*


Hned na začátek to uvedu na pravou míru - jsem zklamaná. Opravdu. Hodně. Autorka v této knize pokazila všechno co mohla. Naplácala tam všechna klišé, která mohla a to nemluvím o záměrně "tajných věcech", které mi byly jasné od začátku.
Poté, co tragicky zemře Awrixel se Neilin dozví, že ho dokáže přivést zpět mezi živé. Koho by udivilo, že to dokáže jen mocná a zlá čarodějka, kterou všichni považují za vraždící mýtus? Naše slečna nepřemožitelná tak prchá od dvora krále Edriana a míří za ní.

Její parta se samozřejmě bezhlavě vydat za ní, protože, i když se vzdala svého poslání, chtějí jí přesvědčit a především ochránit. Ano, tady jsem chtěla všem dát pořádně pěstí. Stačí, že se jako hlupoňa stará hlavní hrdinka, ne? Proč to pak začali napodobovat i ostatní, co?

Celkově jde opět o tu samou písničku - cesta za záchranou světa. Kolikrát to tu už bylo? Stokrát? Já to autorce neberu, jen bych si přála,, aby do toho vložila nějakou jiskru, která by mě pro čtení nadchla a nemusela jsem se do čtení nutit, jako tomu u této knihy bylo.

Přestože se tu něco děje pořád - a to myslím jako OPRAVDU POŘÁD -,stejně vám to příjde, že kniha stojí na jednom místě. Hrdinové totiž opravdu jen putují a ve stejných časových intervalech se s někým poperou a jednou dál. Celkově tu působí jako vsuvky. Nějaká výplň, kterou tam autorka dala jen proto, aby kniha nabyla na objemu. 

Ale co se mi líbilo více, byly postavy. Ano, tohle je bod, který se autorce povedl jak tady, tak v minulých dílech. Jediná výjimka je bohužel ona hlavní hrdinka, u které jsem prostě nepochopila jedinou její myšlenku a počínání.

Pokud mluvíme o R´Tilovi, Sorganovi nebo i Démonovi, opravdu se mi líbila propracovanost charakterů. Zde si slečna spisovatelka skvěle vyhrála a opravdu se jí to povedlo. Myslím, že si tu každý najde někoho, kdo mu padne do oka a bude se těšit na scény s ním/ní.

Ale co si neodpustím byla poznámka ke konci. Mohu se zeptat co to je? Autorka sama někde říkala jak ji inspiroval Tolkien apod., tak pro, sakra proč, je závěrečná bitva, o kterou šlo od prvního dílu, která má být vyhrocením a završením celé série, která nás má vtáhnout a nepustit, která má být to velké WOoOW na konci...prosím proč má maximálně deset stránek?

Ještě srhnu, že mé nadšení k sérii šlo díl od dílu dolů, až jsme skončily na dvou hvězdičkách. Opravdu mě to mrzí. Nejsem si ani jistá, jestli chci od autorky číst další knihy.




Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Obálka a anotace byla převzata z webu nakladatelství, kde si můžete také knihu objednat.
Doplňující obrázky jsou z http://weheartit.com/.

Žádné komentáře:

Okomentovat